Radioaktiv

Onsdag den 27 maj 2009

Morgonen startade med en anställningsintervju. Nu har vi haft tre intervjuer gällande tjänsten som ekonomi- och inköpsansvarig. Vår plan är att det på fredag blir klart med hur vi ska göra i den frågan.
 
Sedan hade jag ett mycket intressant samtal i frågan om satsningarna i Kvikkjokk gällande tomterna och hur vi ska gå vidare med den frågan.

På eftermiddagen hade jag (äntligen) en städdag. Jag slängde väldigt mycket papper efter min tid som ekonomichef. Jag fungerar verkligen som en hamster. Jag vet inte hur mycket material jag slängde som var från 1995 - då jag började som ekonomichef i Jokkmokks kommun - och senare. Jag tänkte väl att det kunde vara bra att ha materialet kvar ifall att man behövde titta i det någon gång.
 
Under eftermiddagen tog vi också ett beslut om att vi ska vara med i Radio Norrbottens friskvårdssatsning "Radioaktiv" som handlar om att vi ska ut och röra på oss under en timme på fredag. 

På kvällen var jag i Västra skolans gymnastiksal och såg på en säsongsavslutningsuppvisning (oj vilket långt ord) i döttrarnas gymnastikträningsgrupper.

Det var verkligen bra! Stort tack till alla ledare som tar hand om våra barn och satsar så enormt mycket av sin egen fritid för att träna alla intresserade barn i Jokkmokk.

Direkt efter det var jag sedan på träning med kören. På lördag sjunger vi på tillväxtmässan som hålls här i Jokkmokks samhälle och andra helgen i juni ska vi åka till Inari i norra Finland där vi ska vara med på de samiska kyrkodagarna. Det ska bli jättekul!   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0