Radioreferat och träffar med företagare

Torsdag den 14 maj 2009

Idag har det varit diverse möten. Först med representanter från Strukturum och sedan med revisorerna.

Sedan blev jag uppringd och intervjuad av en reporter på Radio Norrbotten. Intervjun handlade om de ekonomiska utmaningarna som alla kommuner och landsting står inför idag. Det var direktsändning och jag babblade på och försökte förklara hur jag ser på saker och ting.

Är ni intresserad av att lyssna på inslaget så går det bra under en tid framåt. Gå in på
www.sr.se/Norrbotten och klicka på Lyssna igen

Där finns inslaget den 14 maj klockan 15.30. Först kommer nyheterna och sedan sjunger Malena Ernman upp sig inför lördagens final och efter sex minuter och åtta sekunder börjar intervjun. Intervjun håller på knappt tio minuter.

Senare under kvällen var jag på ett möte med tre företagare. Vi diskuterade olika spännande tankar och idéer som växt fram från dessa företagare och entreprenörer. Jag tror verkligen på framtiden i Jokkmokk.

Vi har alla möjligheter att göra någonting riktigt bra av de förutsättningar som finns här hos oss. Vi styr själva vad som ska göras. Om vi samarbetar, diskuterar och processar för att sedan bildligt talat sätta ner foten och bestämma oss för att göra de satsningar som vi vill göra så kommer vi att vända den negativa tränden. Vi vet ju också att det Inom kort kommer en högkonjunktur och då ska vi vara med på den resan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0