Friskvård, anställningar, fastigheter och persisk afton

Fredag den 29 maj 2009

Jag var med på Strukturums morgonmöte direkt på morgonen. Jag avvek dock därifrån mitt i mötet för att vara med på friskvårdsaktiviteten som Radio Norrbotten dragit igång.

Det var vår friskvårdskonsulent Inger som tagit tag i det hela för vår del. Hon höll i uppvärmningen vid scenen i parken och sedan gick vi iväg på en timmes promenad runt elljusspåret.

Jag vet inte exakt hur många vi var men säkert ett 40-tal. Jag fick uppgift om att man även deltagit i Vuollerim och Porjus. Jättebra!

Under förmiddagen blev det sedan helt klart att vi nu anställer en ekonomi- och inköpsansvarig till vår organisation. Det känns också jättebra. Jonas börjar hos oss den 10 augusti. Det ska bli riktigt skönt att slippa ha dubbla jobb. Välkommen till Jokkmokk, Jonas!

Fastighetsfrågorna fortsätter att diskuteras. Idag var det sista dagen att lämna in anbud på ett antal fastigheter som vi har till salu. Det är många cirklar som rubbas och grytor som det rörs om i när dessa frågor lyfts upp. Det är verkligen inte lätt att göra förändringar och det är många som blir upprörda när vi försöker göra på ett annat sätt än vad vi tidigare gjort. Även om många tycker det är bra så är det också många som tycker det är dåligt.

På kvällen var äldsta dottern och jag på restaurang. Vi var på persisk afton och åt en fantastisk persisk trerättersmiddag. Det var buffé till förrätt och grillat till varmrätt. Sedan avslutades det hela med en god efterrätt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0