Besiktning, information och föräldramöte med tema droger

Torsdag den 28 maj 2009

På morgonen var jag till besiktningen med vår husvagn. Den rullar inte så många mil varje år. Det som jag tycker är viktigast med besiktningen är att kolla gasolen så att inget läckage finns. Husvagnen gick igenom besiktningen klockrent. Skönt!


På förmiddagsfikat på jobbet informerade jag lite kort om morgondagens deltagande i Radio Norrbottens friskvårdsaktivitet Radioaktiv. Jag pratade också om rekryteringsläget gällande jobbet som ekonomiansvarig samt även om vad som händer i omorganisationsfrågan.


På eftermiddagen var jag med på en träff med representanter från ungdomsstyrelsen. Det var ett mycket spännande möte. Vi berättade hur vi jobbade med olika frågor i vår organisation och vi planerade lite om hur vi kunde jobba vidare med ungdomsfrågor. En ny träff planerades till att hållas i augusti.


På kvällen åkte de två yngsta döttrarna söderut. De samt ytterligare ett antal gymnaster med föräldrar och ledare är på väg mot Uppsala för att titta på SM i gymnastik. Frugan är redan där och tar emot. Hon har varit på resande fot under veckan så de ansluter nu och har helgen tillsammans i Uppsala.


Direkt efter det var jag på ett föräldramöte med tema droger. Skolavslutningen närmar sig och med den en period av mycket ungdomsfylla och även tyngre droger. Representanter från polisen var med och informerade om vilka droger som finns i cirkulation i samhället. Tydligen går det väldigt lätt i dagens IT-värld för i princip vem som helst att skaffa sig droger av allehanda olika sorter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0