EU-val

Söndag den 7 juni 2009


Frugan och jag steg upp tidigt och gick på en gemensam skogspromenad med fika tillsammans med goda vänner.


Sedan utfördes den medborgerliga rättigheten genom att rösta i EU-valet. Jag tittade sedan lite på finalen i franska öppna mästerskapen i tennis. Efter många år med svala framgångar inom svensk tennis var äntligen en svensk i en grand slam final igen. Tyvärr räckte det inte ända fram till seger men det känns ändå som en seger för svensk tennis.


Vi hann också med att kratta löv under dagen. Som förälder till aktiva barn i olika föreningar åker man på att utföra olika uppdrag för föreningarnas räkning. Det är nog ganska vanligt att det går till på detta sätt runt om i föreningssverige.


På kvällen förberedde jag mig inför en viktig arbetsdag på tisdag. Då har vi en heldag med tema ekonomi och styrprocesser tillsammans med politikerna.


Jag följde med på TV:n och tittade på valvakan senare på kvällen. Kul att valdeltagandet ökade jämfört med förra EU-valet. Men fortfarande är det långt sämre siffror än i riksdags- och kommunalvalen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0