Stugvärdskurs och ettårskalas

Måndag den 29 juni 2009

Idag har jag gått en kurs för stugvärdar. Nu är det ju min fru som är stugvärd men eftersom hon redan gått till fjälls så gick jag kursen. Jag kommer ju också att vara i fjälls en lång period och frugan gick kursen redan förra året.

Det var en väldigt bra kurs med allt från solcellskunskap och hur man laddar satellittelefoner till att praktiskt och konkret få lära sig att släcka en brand med en brandfilt och med en brandsläckare.

Länsstyrelsen var också på plats och berättade om många av de regler som gäller i nationalparkerna. En regel som många inte känner till är att hundar inte får vara i nationalparkerna. Vissa undantag finns i vissa parker och under vissa tider men huvudprincipen är att hundar inte är tillåtna i nationalparkerna i vårt område.

I kväll har jag varit på ett ettårskalas. Det var kommunens boende för ensamkommande flyktingar som nu funnits i ett år. Vi grillade och hade det mysigt i den vackra sommarkvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0