Budgerdirektiv, marknadsutvecklare och medborgardialog

Torsdag den 2 juli 2009

Sista arbetsdagen innan semesterledighet och fjällvandring.

Jag hade inte ett enda möte inbokat idag. Jag försökte avsluta alla pågående arbetsuppgifter. Trots att många redan gått på ledighet så är det ändå många operativa saker som händer så här i början av juli.

Jag hade för avsikt att kunna göra klart arbetet med kommunens junirapport gällande ekonomiska budgetavvikelser men det räckte tiden inte till. Det får jag göra när jag är tillbaka i slutet av juli. Det var ytterligare några arbetsuppgifter som jag får vänta med att göra klar till slutet av månaden.

Men precis innan jag gick hem för dagen så gjorde jag klart med budgetdirektiven och de nya internramarna för kommunstyrelsens område. Stora kostnadssänkande åtgärder kommer att krävas till år 2010. Men det är ju inget nytt under solen. Det har vi känt till länge nu. Hur kostnaderna ska sänkas återstår att se.

Idag blev det klart med rekryteringen av en projektanställning. Vi har tidigare under våren annonserat efter en medarbetare som i ett tvåårsprojekt ska jobba med att utveckla Jokkmokks marknad. Idag anställdes Per Röckner på detta jobb. Det känns väldigt bra och det ska bli spännande att jobba med Per i dessa frågor. Per börjar hos oss den 1 september.

Välkommen till Jokkmokk Per!

På kvällen var jag på en medborgardialog. Kvällens tema var skogsfrågor och kolonilotter. Det var ett bra möte med många deltagare trots att vi är i semestertider och temperaturen är hög.

Temperaturen var hög både ute och inne. Det var bra diskussioner och många olika åsikter luftades. Som vanligt tycker vi inte alla exakt lika i alla frågor. Vilket är en himla tur tycker jag. Vi får se vad som händer i dessa frågor.

Sent på kvällen klippte jag gräset och packade det sista inför fjällturen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0