Vintermarknaden närmar sig!

Fredag den 16 januari 2009

En arbetsvecka är åter över. Oxveckorna är nu här. Så sa vi i alla fall i Hälsingland när jag var liten. Jag vet inte om det är ett vedertaget begrepp men så sa vi när första hela veckan utan extra röda dagar inföll sig efter jul-, nyårs- och trettondagshelgen.

I dag var jag bland annat på Strukturums fredagsmöte. Där informerades om vintermarknadens som närmar sig med stormsteg - vintermarknadsveckan startar med Historiska marknaden på måndag den andra februari och pågår hela veckan. Jag har varit på ytterligare ett marknadsmöte i veckan. Planeringen är i slutfasen och bitarna börjar falla på plats.

Nytt för i år är att vintermarknaden ska invigas varje dag. Den största invigningen sker på onsdag kväll den fjärde februari. Då avslutas den Historiska marknaden och den traditionella marknaden invigs alltså.

Sedan sker marknadsinvigningar klockan 10 såväl på torsdagen, fredagen och lördagen.

Välkommen hit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0