Turiststationen i Kvikkjokk säljs

Tisdag den 8 december 2009

På morgonen hade jag, utvecklingschefen och VD för Strukturum ett möte. Vi gick igenom allehanda olika gemensamma frågor. Det är bland annat klart med att STF i Kvikkjokk nu säljer turiststationen.

Det är en person i hotellbranschen som köper turiststationen och ur kommunens perspektiv är vår förhoppning nu att den nya ägaren kommer att göra en satsning i Kvikkjokk.

Jag var sedan med på ett möte i brandlarmsgruppen. Där går vi igenom vilka olika fastigheter som vi måste jobba med ur ett skadeförebyggande perspektiv.

Direkt efter lunch hade vi ett möte i riskhanteringsgruppen. Vi pratade om säkerhetsfrågor av olika slag. Vi bestämde att vi ska genomföra en utbildningsinsats för alla chefer i dessa frågor. Kanske går det att samordna med andra utbildningsinsatser och seminariedagar som vi diskuterar i vårt övergripande förändringsarbete i samband med OJ!-gruppen.

Direkt efter det mötet hade kommunalrådet, avdelningschefen för teknik- och serviceavdelningen och jag en genomgång i olika fastighetsfrågor. Sedan hade jag och vår ekonomiansvarige en genomgång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0