Hälsingland och fler chefer som slutar

Måndag den 17 augusti 2009

Idag är jag åter i Jokkmokk efter en semesterresa till Hälsingland. Jag hade för avsikt att kunna blogga även från Hälsingland men så blev inte fallet.

Vi åkte med husvagnen söderut under förra helgen och hälsade på vänner och bekanta under resan söderut. Sedan har vi umgåtts med släkt och vänner runt om i Hälsingland och nu är vi tillbaka till Jokkmokk igen. Även på tillbakaresan passade vi på att hälsa på folk på vägen.

I lördags var det en aktivitetsdag i min gamla hemby Röste utanför Bollnäs. Det var ankrace i ån som flyter genom byn, det var också en tipspromenad och sedan på kvällen var det grillning i byagården. Vi var med på denna dag och träffade många gamla kompisar från ungdomsåren och även många gamla föräldrar till mina ungdomskompisar. Det var mycket trevligt.

Jag blev också tillfrågad av en klasskompis från skoltiden som nu är ordförande i byaföreningen om jag kunde referera ovan nämnda ankrace. Det gjorde jag. Ankorna flöt i sakta mak på ån genom byn och till slut passerade en målsnöret som en värdig vinnare. 

Det har även varit lite jobb under veckan i Hälsingland. Tyvärr har ytterligare en chef meddelat att han väljer att lämna oss. Vår utvecklingschef har bestämt sig för att gå vidare i livet och inte längre jobba som utvecklingschef i Jokkmokks kommun.

Det är tråkigt för oss i organisationen Jokkmokks kommun. Det har känts som att vi fått hyfsat ordning på strukturen i Jokkmokks kommun nu under våren och försommaren och jag såg fram emot att få jobba tillsammans med de inblandade i alla viktiga frågor nu i höst,

Vi får nu analysera detta och fundera hur vi går vidare i denna fråga. 

Kommentarer
Postat av: Ulla Holm Axelsson

Hej!

Snubblade över ditt namn och undrar om du är den Anders Nygårds som gick i min klass i Röste skola? tillsammans med bl.a. Elisabeth Bohlins och Per Erik Olsson?

2009-09-10 @ 21:30:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0