Ny kommuninvånare

Söndag den 30 augusti 2009

Idag har vi fått en ny kommuninvånare. Vår personalchef blev i morse pappa för andra gången. Stort grattis till Jari och Kerstin.

Annars har helgen präglats av höstmarknaden. Vädret har varit omväxlande så jag vet faktiskt inte hur knallarna tycker att försäljningen gått men för min egna privata del har det varit en mycket bra och trevlig helg.

På fredagskvällen hade vi vänner på middag hemma hos oss. Sedan var vi ut på marknadsområdet och lyssnade på och dansade till den lokala gruppen Deeva. Det var en mycket bra spelning och det var ett rejält tryck på publiken.

Jan Johansen var en annan artist som uppträdde på kvällen. Han fick den stora förmånen att sjunga en låt tillsammans med Deeva. Jättekul!

På dagen igår regnade det från och till. Precis innan jag skulle gå mitt pass som vuxen på stan sken det upp och solen kom fram. Det var väldigt lugnt runt om i samhället tidigt på kvällen. Jag vet inte hur det blev senare på kvällen men jag tror att regnet kanske gjorde att man inte var ute och festade på samhället lika mycket som om det hade varit fint väder hela dagen.

Även på lördagskvällen hade vi middagsgäster. Vi åt, surrade och hade det trevligt hemma hela kvällen.

Idag har det varit fint väder i princip hela dagen. Det är väldigt varmt i luften för att vara i slutet av augusti. Det har sett ut som att det varit ganska mycket folk bland marknadsstånden idag så vi får hoppas att knallarna ändå haft en bra helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0