Låt spriten flöda

Torsdag den 27 augusti 2009

Till helgen är det höstmarknad här i Jokkmokk. På höstmarknaden brukar många ungdomar i Jokkmokk ha sin alkoholdebut. Höstmarknaden är en av flera högriskhelger då föräldrar går "vuxen på stan" i Jokkmokk. Jag ska själv gå första passet på lördagskvällen.

Men det är inte därför jag skriver den rubrik jag nu skriver.

Rubriken handlar i stället om den nya influensan. Jag och många med mig har nu fått tillgång till handsprit på jobbet. Affischer har satts upp där vi bland annat blir informerade om hur man ska hantera handspriten och att vi ska stanna hemma från arbetet om man blir sjuk.

Vi har även på kommunens hemsida gått ut med information om vad som gäller i Jokkmokks kommun avseende den nya influensan.
 
I övrigt har dagen handlat om olika möten gällande budgetfrågor. Jag har även varit på ytterligare ett möte inför vintermarknaden. Vi förbereder oss bland annat inför ett allmänt möte för intresserade kommunmedborgare och vintermarknadsarrangörer nu på tisdag kväll den 1 september.
 
Vi diskuterar också vidare om hur vi ska göra inom teknik- och serviceavdelningen då vår tekniska chef slutar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0