Pandemi och resor till Mexico

Onsdag den 29 april 2009


Svininfluensan härjar just nu runt om i världen. Vi får se om det leder till att sjukdomen även kommer till Sverige.


Det finns en grupp som jobbar med frågor kring pandemi hos oss. Förhoppningsvis händer det aldrig men om det händer så ska vi veta vad vi ska göra.


Jag hörde ett inslag på radion som jag tyckte lät lite märkligt. Man sa ungefär som så att alla som planerat onödiga resor till Mexico ska ställa in dessa onödiga resor.


Jag ställer mig då frågan vad definitionen på en onödig resa till Mexico är. Det är ju knappast som så att man sitter och resonerar på fikarasten om vad man ska göra i helgen och så slänger man ur sig att man kanske ska åka till Mexico.


Jag antar att om man planerar att åka till Mexico nu snart så är den resan planerad sedan länge och antagligen inte alls onödig. Men man kanske menade att semesterresor går under benämningen "onödig resa". Nåväl, det kändes som ett konstigt resonemang att prata om onödiga resor till Mexico.


Förhoppningsvis får man bukt på denna svininfluensa men man vet ju aldrig. Första dödsfallet utanför Mexico har ju nu inträffat om jag hörde rätt på radion.


Vi får följa utvecklingen framöver.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Bra skrivet tycker jag faktiskt

2010-12-03 @ 12:51:50
URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0