Möten, snö och 80-årskalas

Torsdag den 2 oktober 2008

Veckorna flyger fram och tiden räcker inte riktigt till känns det som. Idag har vi haft sista mötet i höstens planerade budgetberedningar. Det är fortfarande inte riktigt klart med hur budgetförslaget för nästa år ska se ut. På kommunstyrelsens arbetsutskott kan flera saker ändras. Just nu finns en mycket liten resultatmarginal i budgetförslaget och det krävs väldigt stora kostnadssänkningar i våra olika verksamhetsområden för att detta marginella plusresultat ska uppfyllas.

Under dagens möte såg vi utanför fönstren säsongens första snöfall. Det varade endast en kort stund och snön var riktigt blöt och smälte bort i samma sekund som den nådde marken. Men ändock, hösten är så långt gången så att det nu är fullt normalt med snöfall.

I går var jag med kommunalrådet och uppvaktade kyrkoherde emeritus Johan Märak som fyllde 80 år. Han hade öppet hus på församlingshemmet. Johan är en god vän och min förre granne. Han har döpt en av våra döttrar och han är ibland med oss i kören i olika sammanhang. Johan är en mycket god berättare och jojkare. En fantastisk människa kort och gott. Grattis Johan!

På kvällen var jag sedan på ett möte om framtidsfrågor tillsammans med representanter från Sparbanken Nord, Strukturum och företagare i Jokkmokks kommun. Det var ett intressant och givande möte. Jag tror verkligen på att samlas och diskutera frågor i olika forum. Genom mötet och kommunikation löser man många frågor.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0