Inköps- och upphandlingsfrågor

Onsdag den 29 oktober 2008

På morgonen hade vi ett frukostmöte i något som heter Samtal För Framtiden. Det är representanter från kommunen, Sparbanken Nord, företag och näringsliv som träffas några gånger per år för att diskutera aktuella frågor.

Sedan var jag på ytterligare ett möte innan jag begav mig till vårt utbildningscentra Kunskapens Hus där vi hade ett möte med övriga representanter från Lapplands kommunalförbund (LKF) och från kommunerna som ingår i LKF, det vill säga Kiruna, Gällivare och Pajala.

Vi har ett mycket bra samarbete med varandra i bland annat inköps- och upphandlingsfrågor. Jag tror att det är nödvändigt att vi hittar samverkans- och samarbetsformer i olika frågor för att vi ska kunna vara effektiva och ge bra service till våra kommunmedborgare. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0