Intressanta seminarier!

Torsdag den 21 augusti 2008


Nu har jag varit på Kommek-mässan i dagarna två. Det har varit en väldigt bra mässa. Det har varit nästan 4.000 kommunalekonomer, revisorer, chefer och politiker på denna mässa. Det är en enormt viktig mötesplats i det kommunala och landstingskommunala Sverige.


Jag har bland annat lyssnat på seminarier som handlat om kommunala jämförelser. Jag har också lyssnat på politiska representanter från Tierps, Svedala och Lerums kommuner som presenterade hur man löst sina politiska organisationer på ett lite annorlunda sätt jämfört med genomsnittskommunen i Sverige. Syftet har varit att få till stånd en större delaktighet och ett större engagemang bland politikerna i kommunfullmäktige. Mycket intressant!


Efter lite strul med flygtaxin i Malmö så lyckades jag ändå komma hela vägen tillbaka till norr och kunde lägga mig i min egen säng vid midnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0